Zoeken in deze blog

vrijdag 5 november 2010

Ding 23

@Netty, Hoera het is mij ook gelukt. Als senior van onze afdeling heb ik de 23 dingen ook doorlopen. Veel geleerd en opgestoken. Verschillende dingen zullen in de naaste toekomst een plek gaan vinden in onze bibliotheek. Nogmaals onze grootste valkuil is tijd en geld voor vernieuwingen vry te maken. Als dat er niet komt zou ik adviseren er niet aan te beginnen. Niets is zo frustrerend dan oude / achterhaalde informatie te moeten lezen.
Dank voor het coachen van deze dankbare leerling.
wat waren je favoriete Dingen die je onderweg hebt leren kennen en gebruiken Wikipeda, sites vol met mijn muziek keuze.

wat heeft dit leerprogramma “gedaan” met jou en met Bibliotheek Utrecht
Ondanks dat ik nooit stil sta en dagelijks bij leer hebben deze 23 dingen weer een heel ander informatie gebied bloot gelegd. Ik was erg geneigd maar in een beperkt gebied mijn informatie op te zoeken. 

waren er dingen die je verrasten, als onverwacht resultaat van dit programma?
Het werken op mijn blog en het plaatsen van informatie daarop. Daarnaast het twitteren, RSSfeeds en Wikipedia 

wat kan er gedaan worden om 23 Dingen te verbeteren?
De tip doorgeven dat je geen @gmail mag vermelden wanneer je een blog aanmaakt. Daar heb ik me suf op gepiekert. Het was wel laat op de avond maar toch. 

En vul aan: “23 Dingen was voor mij …”
leerzaam, inspirerend, veel (nacht)werk, het volgen van collega's was spannend en ook de competitie was leuk.

donderdag 4 november 2010

ding 22

Ding 22 is een leuk (zoek) ding, erg veel leeswerk maar leerzaam dat dan weer wel.
De mogelijkheden zijn legio en wat er nu nieuw is wordt morgen alweer achterhaald met iets nieuwers. Er zijn zeker mogelijkheden die in onze organisatie ingevoerd kunnen worden maar het beheren van al die nieuwe zaken daar moeten wel de handen bij geleverd worden.
Het Filmpje van Dennis Eijsten laat veel zien en is zeker het benoemen waard. Ik ga hem zeker volgen.
Bibliotheek 2.0 is een nieuwe naam voor allerlei gedachten en meningen. Welke er uiteindelijk blijvend zijn zal de tijd ons leren.

donderdag 28 oktober 2010

Ding 9

@netty, Het Web 2.0 was bij mij alleen op afstand bekend. had er wel van gehoord maar deed er niets mee. Het is erg leuk om nieuwe dingen te ontdekken en daar de toepassingen bij te zoeken. waar kan ik het voor inzetten/gebruiken is nu de vraag die ik mezelf regelmatig stel. Ik ben en blijf daarbij wel kritisch ten op zicht van het op grote schaal delen van software/bestanden, dit vanwege negatieve ervaringen in het verleden.
Ik zie zeker tussen alle nieuwe dingen wel voordelen in het telewerken, op afstand beheren, enz in mijn technisch vakgebied. Van Web 3.0 heb ik weer grotere verwachtingen het is uitgebreider, ook hier geldt dan weer de tegenstelling je moet meer info tot je nemen om alleen maar "bij te blijven".
maar ik doe het met plezier en ga vol goede moed de volgenden dingen doen.
Dick Oosterhof